Mat kontra kosttillskott - Eller både och?

Hej

Jag läste en intressant artikel hos "vimmelmamman" och den är ju både korrekt och intressant men  innehåller  även vissa brister likväl.

Motion, ja
Mindre vin o alkohol generellt, ja
Bättre mat, ja (men hur vet jag om MIN mat är bra eller ej?)
Kosttillskott, alla är dåliga säger undersökningen MEN då har man inte koll på helheten.

"Bäst/Sämst" är ju faktiskt Livsmedelsverket som står som "sakkunnig" i artikeln, men som själva promotar bl.a. Becel som i Svenska tester visat sig som ett av de sämsta margarinen jämfört med bla Bregott och vanligt smör. Becel sägs ju sänka kolestorol men här luktar det mer om goda reklamintäkter från de stora livsmedelsföretagen ss ICA mfl än Sann forskning.

klicka på länken så kan ni själva läsa om det tillskott som jag själv äter om som ger mig/er möjlighet att kolla om era skyddsvärden är bra eller dåliga, eller om de går upp eller inte efter intag av detta tillskott, gjort på mat.

Det är skillnad på kosttillskott och KOSTTILLSKOTT

Janne


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0