Jag trodde jag var frisk - tills....

Under hela mitt liv har jag nog ansett att jag levt ett hyggligt "friskt" liv, motion, ätit ok och inte stressat ihjäl mig.

Innan år 2003 så hade jag dessutom i 2 år ätit ett kosttillskott vid namn ENOMDAN, för män i min ålder, ALLA nödvändiga vitaminer skulle finnas i denna produkt för att man skulle ha ett gott skydd.

I mars 2003 var jag för " 2:a " gången någonsin ute och åkte långfärdsskridskor (med min bror som tur var) och vi var nästan framme vid slutpunkten för dagens åkning när jag tappade balansen och föll. Vi killar kan ju bara tänka på en sak åt gången så jag kommer ihåg att tanken i huvudet var;

Håll benen raka så att inte knät vrids vid fallet!!! Bra men med det fokuset så glömde jag helt att sätta ner händerna i isen så fallet blev hårt och ödesstigert. Lårbenshalsen gick av - shit vad ont det gjorde. Där låg man tills ambulanskillar och brandmän kom och körde iväg mig till Danderyds sjukhus.

Lite morfin (eller ganska mycket morfin, men inte tyckte jag det tog speciellt, det gjorde hyggligt ont ändå)

Lång rehab började och senare visade det att jag var halvklent utrustad i benstommen mao jag behövde mer kalk och Dvitamin.

Ganska exakt 1 år senare stod jag med familjen i Miami då jag upptäckte en stor knöl på halsen, som om jag hade en typ golfboll på insidan.  Hmm en böld? En cysta?? Eller ???

Tyvärr visade det sig vara en elakartad form av cancer som satt i halsen, som tur var i oturen hade den synliga "bollen/dottersvulsten" vänligheten att växa utåt då mamma cancer satt längre in, väldigt nära mitt talcenter/stämband.

Operationer och strålning följde i 3 månader, man pendlade mellan hopp och förtvivlan men nu drygt 4,5 år senare så verkar det gått bra. Jag kan både gå och prata (inte samtidigt givetvis) så i sommar blir jag friskskriven.

2005 ( 1 år efter cancern ) träffade jag en gammal bekant som då arbetat med företaget Nuskin Corp. och vi pratade om både det ena och det andra men halkade in på min situation de senaste åren vad gällde hälsan.

För att göra historien lite kortare så fick jag snabbt klart för mig via en mätning av mitt cellskydd via en scanner  som mäter vilket cellskydd vi har att jag i stort sett inte hade mycket skydd alls. Jag mätte ett värde på 13000 (man bör ha + 50000 för att ha ett gott skydd). Jag började då äta deras kosttillskott, och har sedan dess kommit upp i ett värde på över 60000. Jag är piggare, min hy har blivit slätare och jag känner att jag idag har ett gott skydd mot cellförändringar.

Cancer är till att börja med en cellförändring.

Här kan du läsa mer om denna Scanner jag mätt mina värden med,

 http://www.nuskin.com/intercom/editorial.do?contentId=eu.px.scanner.score.info

Efter detta har jag också börjat att jobba med detta företag och kommer att fortsätta skriva om egna och andras upplevelser här på bloggen.

Janne

Kommentarer
Postat av: Lena

Hej!



Tack för att du tittade in till mig. Tack dessutom för stödet kring mitt avsked till "Stinkis". En undran. Hur mår du idag efter allt du har varit med om?

Kram

2009-01-23 @ 18:33:47
URL: http://lenasehlin.blogg.se/
Postat av: Bibbi

Härligt att läsa en tragisk/tung berättelse med sådan "glimt" i ögat, påminner mig om mig själv för ett tag sen, men jag är på god väg att komma tillbaka till den "galghumorn"...

Sen det där med att karlar inte kan göra 2 saker samtidigt, härligt att höra en man säga och erkänna de orden som vi kvinnor har vetat i århundraden ler.

2009-01-24 @ 17:57:23
URL: http://kardiomyopati.blogspot.com/
Postat av: Bibbi

Kan rek också.. Forskas mycket på det och det vanliga är att man "bara" tar Omega 3 men vetenskapen har bevisat att man inte enbart kan bryta ut en av ettsyrorna utan behöver alla tre.. Efter min operation så blev jag ordinerad Tran men övertalade läkarna att jag skulle få sälolja efter vissa diskussioner och motivationer att jag tog blodprover var 3.e dag så de kunde följa mina triglycerider och kolesterol så skulle de inte bli bättre lovade jag att ta Tran... Lite förvånade blev läkarna att mina värden sjukit snabbare än de som använt Tran.. Jag är nöjd med min sälolja..

2009-01-26 @ 09:23:36
URL: http://kardiomyopati.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0