En enkel Test jag ber er göra

Hej ni där ute,

Bolaget jag arbetar med ( NUSKIN ) började 1984 med att tillverka/saluföra produkter under idéen "all of the good, none of the bad". Alltså tvärtemot vad alla då gjorde, att blanda in bensin/oljeslaggprodukter för att "fylla" ut sina flaskor innehållande schampo, flytande tvål, crèmer  mm.

Än idag fuskar "skönhetsindustrin" något enormt.

Märken som Nivea, Barnängen, Dove osv osv innehåller alla så kallade mineraloljor, på hyn känns det mjukt, men i själva verket täpps våra porer igen som om de vore inlindade i gladpack. Det tar ca 8 timmar innan det går bort, och då kanske vi duschar, smörjer in oss igen - när ska huden/hårbotten hinna andas???

Nu till testen ni kan göra:

Ta tandkräm, schampo, natt/dagcrème (lite bara) i ett glas med vanligt vatten, rör om med en sked, och låt det gå ca en halv timme. Är inte glasets vatten klart - utan klumpar eller att det ser ut som utspädd mjölk så - är innehållet inklusive mineraloljor vilket INTE är bra för kroppens utsida. Jmfr transfetter för insidan.

Till sist, Du kanske lägger ner lite mer pengar på en ansiktscreme, men köper schampot på Coop för 30 kr flaskan typ, då kan du sluta köpa den dyra cremen också!!

Men det finns en del schysta produkter på marknaden men det är få eller så är de svindyra för det kostar att ha produkter som inte innehåller dåliga ingredienser, när man gör som man alltid gjort.

Varför är det så här??

1. Tillverkare ska ha X % av kakan
2. Nationell distributör - %
3. Regional distributör - %
4. Grossist - %
5. Återförsäljare - %
6. Konsument                                

Plus reklam i tidningar, tv, bio, internet osv osv

Testa och berätta gärna hur det gick med era produkter!!

Till sist ett klipp från webben, om mineraloljor

Mineraloljan blockerar mellan 40 och 60 % av hudens porer, vilket försämrar hudens naturliga återfettning. Det är därför du blir beroende av t.ex. cerat för att fetta in huden. Det lömska är att det känns bra för stunden.

Andra användningsområden för mineralolja är till bilmotorer och som symaskinsolja.

Sandra Kleinaus studie från 1993 visar att paraffinolja lagras i kroppen och kan ge ledgångsreumatism. När hon strök mineralolja på huden på råttor, så visade det sig att huden tog upp mineraloljan.

Aspects of Adjuvants in Experimental Arthritis and Autoimmunity. By Sandra Kleinau 1993. ISBN 91-554-3177-1 Studie där man fastställt att mineralolja orsakat ledinflammation på råttor. (Engelska) Common commercial cosmetic products induce arthritis in the DA rat.

Doktorsavhandling vid Karolinska Institutet som visar på sambandet mellan mineralolja och ledinflammation. (Engelska) Aspects of the role of mineral oil as immunological adjuvants in rheumatoid arthritis.

Lycka till

Janne



Kommentarer
Postat av: Sanna

Oj var inte eposten med? Det finns plats så det räcker. Powerpoint har jag det med.



Nu står min epost i epost fältet, som det ska vara.

2009-01-27 @ 15:43:42
URL: http://sjoquist.blogg.se/
Postat av: Sanna

Hej

Då prövar vi så här sanna[email protected] mellan namnen ska det vara ett understreck, det brukar falla bort när man skriver detsom en kommentar nämligen.



Sanna

2009-01-27 @ 15:54:49
URL: http://sjoquist.blogg.se/
Postat av: Sanna

Hej, du glömde av understrecket mellan för och efternamn. Det försvinner alltid bort när man skriver det i en kommentar, så pröva det. Så ska det funka. Det är ända mailen jag har och använder.



// Sanna

2009-01-28 @ 14:37:51
URL: http://sjoquist.blogg.se/
Postat av: amanda

Du skriver så mkt intressant så jag vet inte var jag ska börja, med intressant menar jag också att det går att diskutera vissa ämnen. En sak jag undrar är ang detta inlägg, känner ud till produkter man kan köpa som faktiskt är UTAN dessa "mineraloljor" och faktiskt gjord på naturliga, ÄKTA ämnen? jag är givetvis inte dum så jag låter mig inte luras av alla fina ord som står på flaskor, däremot är det svårt att hitta det äkta och veta att de inte utelämnat hälften av ingredienserna på förpackningen. har du ngt du känner till som ärbra?

2009-02-14 @ 10:45:20
URL: http://ladysylvia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0