Kliar det i hårbotten?

Orsaken till klåda kan givetvis bero på mycket, stress, någon form av sjukdom och ibland/ofta pga undermåliga produkter såsom schampo/duschkräm för 20 kr flaskan.

Jag säger INTE att Dyrt = bra men de hyllmeter med familjeschampo mm ÄR dåliga.

En bekant till mig berättade för ett tag sedan att hon hade svårt att sova pga kliandet i hårbotten. Hon märkte det mest då hon sov (kuddens värme gör ju sitt ).

Hon provade då en kombination som jag själv använder, +          

Den blå flaskan är ett basschampo som stärker håret och ger det fukt, nr 2 är ett mer  terapeutiskt botaniskt schampo som effektivt behandlar mjäll och andra åkommor i hårbotten. Rengör varsamt med balsameffekt och gör håret skinande blankt. 

Efter 2 tvättar med dessa 2 (nr 2 schampot får sitta i håret i ca 2 minuter innan urskjöljning) så är hon i stort sett besvärsfri.

Personligen använder jag också dessa 2 kombinationer, då jag tidigare måste applicera en stark medicinsk lösning i hårbotten som fungerade men jag gillar inte tänket med starka cortisonsaker i min hud varje dag.  Jag håller mitt hårproblem i schack tack vare dessa produkter (psoriasis i hårbotten).

http://janne.mynuskin.com

Ha en bra dag, 

Janne

 

Kommentarer
Postat av: Daniel

Tack för bra tips när klådan slår till!

2009-05-28 @ 14:51:01
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0